Errors en Social Media més comuns

Cada vegada més apareixen noves plataformes i funcionalitats de les ja existents que compliquen una mica més la tasca del community manager.

A vegades, i sense adonar-nos, cometem errors en xarxes socials que per petits que puguin semblar, poden afectar negativament l’estratègia que hàgim definit i a la nostra audiència. Aquí et recollim els 5 errors més comuns en social media.

1. No tenir una estratègia en RRSS i per tant, tampoc un pla d’accions.

Per petita que sigui la nostra empresa, si decidim endinsar-nos en el món de les xarxes socials, és important aturar-se un moment i pensar quins seran els nostres objectius, a quins públics ens volem dirigir, com volem comunicar-nos amb la nostra audiència i el to que volem transmetre entre altres propòsits.

No podem improvisar sobre la marxa. Les xarxes socials són molt més que penjar una fotografia amb un text mitjanament correcte. És per això que hem d’establir una estratègia de continguts a xarxes socials.

En aquest punt també serà clau analitzar la nostra competència directa i indirecta per a detectar possibles oportunitats, acabar de definir els teus objectius, observar quines tendències segueixen i si comuniquen bé el seu missatge.

2. Estar en totes les xarxes socials perquè sí

No totes les plataformes tenen la mateixa finalitat ni segueixen un mateix patró quant a publicacions es refereixen.

Això és sens dubte és un avantatge per a nosaltres, ja que segons el nostre model de negoci i potencial que puguem tenir en xarxes, unes plataformes s’ajustaran més a la nostra filosofia i ens assegurarem de comunicar bé el nostre missatge.

No obstant això, si com hem dit en el punt anterior, no es duu a terme una bona estratègia en xarxes i ens limitem a copiar el mateix contingut en cadascuna de les plataformes, no arribarem a cap costat.

3. Falta de personalitat i originalitat en les publicacions

Una vegada decidim crear els perfils socials de la nostra empresa, hem de cuidar la gestió d’aquests comptes.

Les imatges han de ser de bona qualitat i és aconsellable que segueixin una estètica comuna que donarà uniformitat al ‘feed’ i ajudarà a comunicar de manera més clara la filosofia i objectius de marca.

Tanmateix, és important no deixar de banda l’originalitat malgrat mantenir una estètica en les publicacions, no repetint publicacions, treballant els textos i no oblidant els timmings aconseguirem un major engagement.

4. No abusar dels nostres dels ‘bots’

A ningú li agrada mantenir una conversa amb una màquina. Segur que més d’una vegada us han posat a parlar amb un robot via telefònica i us heu posat dels nervis.

A xarxes socials passa el mateix, hem de fer un ús moderat d’aquestes eines. En un moment concret ens pot servir per a filtrar missatges del nostre públic, resoldre petits dubtes o facilitar dades de contacte d’un determinat departament per exemple.

Mai han de servir com a substitutiu de la nostra tasca com a Community Managers. Oferir un tracte directe i personalitzat i estar alerta a qualsevol qüestió que ens puguin formular els usuaris serà la nostra màxima com a professionals de les Xarxes Socials.

5. Pagar per pujar de ‘followers’

És l’error més freqüent que es comet quan s’arrenca un perfil empresarial en xarxes socials per a pujar ràpidament de seguidors.

El nostre perfil pot passar de 0 a 500 en poques hores, però no donarà resultats. Aquests seguidors són falsos, creats per a únicament inflar xifres.

Aquests perfils són incapaços d’interactuar amb nosaltres més enllà d’un simple like, la qual cosa és bastant inútil. L’essència de les xarxes socials és precisament aquesta, que són socials.

Estarem fent bé la nostra feina i aconseguirem els nostres objectius si els nostres seguidors participen de les nostres publicacions i estan disposats a interactuar amb la marca.

Aquests són alguns exemples de males pràctiques que se solen veure en social media però existeixen moltes altres. No t’enxampis els dits… i demana’ns consell! En SEOinHouse oferim gestió de xarxes socials, des de la creació de l’estratègia fins al manteniment de cadascuna de les plataformes concorde als teus objectius.

Pots contactar-nos a través del nostre formulari de contacte o trucant-nos al +34 679 62 47 04

FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Marina Muñoz
marina@seoinhouse.es


SEO Y MARQUETING DIGITAL, S.L. utiliza "COOKIES" para garantizar el correcto funcionamiento de nuestro portal web, mejorando la seguridad, para obtener una eficacia y una personalización superiores, para recoger datos estadísticos y para mostrarle publicidad relevante. Si continúa navegando o pulsa el botón "ACEPTAR" consideraremos que acepta todo su uso. Puede obtener más información en nuestra POLÍTICA DE COOKIES en el pie de página.

ACEPTAR

Aviso de cookies
Call Now Button